Købmandskæde er medsponsor i affaldsindsamling
I sidste ende er det naturen og miljøet, der vinder.
Men mon ikke der også er en CSR-strategi bag, når McDonalds, Dansk Retursystem og Dagrofas Spar går ind i et samarbejde med en række kommuner og sponsorer frivillige, der vil fjerne affald i naturen?
Det er organisationen Hold Danmark Rent, der står bag et nyt landsdækkende koncept, der samler store og små virksomheder, kommuner, frivillighedsforeninger og private ildsjæle i kampen for en endnu renere natur.
I kraft af sponsorater fra de tre landsdækkende virksomheder, udbydes der nu mere end 350 indsamlingsruter på tværs af landet. Indsamlingsruter, som alle typer af foreninger og grupper af ihærdige ildsjæle kan byde ind på og dermed være med til at tjene penge til deres foreningsaktiviteter.
En vigtig del af Spar-kædens strategi er at være aktiv lokal.
- Igennem vores sponsorat af Ren Natur kan vi bidrage til et rent og dejligt lokalsamfund til gavn for os alle. Derudover støtter vi det lokale foreningsliv, hvilket er godt i tråd med de mange andre lokale initiativer, som vores købmænd i forvejen byder ind med, siger Richo Boss, kædedirektør i Spar.