Købmands-kæder tilbyder alternativ til onlinehandel
Købmandskæderne Spar, Meny og Min Købmand opretter i forbindelse med corona-krisen bestilling via callcenter og vareudbringning til sine kunder.
I første omgang testes platformen i 34 østjyske supermarkeder, men målet er, at 250 butikker skal pakke varer til udbringning.
“Vi handler for dig,” hedder projektet, der er finansieret af købmandsfonden KFI Erhvervsdrivende Fond.
- Det skal være nemmere at handle under COVID-19. Derfor har kæderne Meny, Spar og Min Købmand oprettet et call-center til danskerne, hvor de hurtigt kan ringe ind, bestille deres varer og få dem leveret af deres lokale supermarked, siger Min Købmand- og Spar-direktør Richo Boss.
- Vi ser et akut behov for at hjælpe vores kunder endnu mere siden coronavirussens udbrud, og vi ønsker at gøre noget hurtigt. Vi har derfor ualmindeligt hurtig tid oprettet ‘Vi handler for dig’ som en ekstra service i en tid, hvor der er pres på os alle, og hvor mange ønsker at få varer leveret til hjemmeadressen, siger Richo Boss.
Platformen er lavet i samarbejde med Relation Media, hvor der vil være et kundecenter, som tager imod opkald og bestillinger og derefter sender ordren ud til den lokale købmand.
Købmanden pakker varerne, hvorefter en chauffør fra Relation Media sørger for, at de bliver leveret til kunden.
Platformen er oprettet, selv om mange af butikkerne tilbyder allerede vareudbringning lokalt.
"Men efterspørgslen på levering af dagligvarer er steget meget hurtigt i løbet af de sidste to uger og har skabt et akut behov for flere leveringsmuligheder af dagligvarer inden for en kort tidsfrist. Varerne når frem inden for 48 timer," lyder det i en pressemeddelelse fra Dagrofa.
Prisen for udbringning er 49 kr., der betales via Mobilepay.
Flere onlinesupermarkeder har i øjeblikket op mod en uges ventetid på levering af varer.
Læs også: Kundestorm giver ventetider på op mod en uge hos onlinesupermarkeder