Købmand vil bruge sociale medier til at øge kundestrømmen

Dagrofa 11. sep 2017 -
This describes the image
Foto: Colourbox
Skrevet af: Søren Tougaard

28-årige Rasmus Thorsø Johansen har lige overtaget nøglerne til sin nye Spar-butik, som genåbner i Grenaa den 7. oktober, efter at den tidligere Kiwi-butik har været lukket.

Grenaa er en by på knap 14.000 indbyggere, hvor der som i mange andre byer er hård kamp om kunderne.

Derfor vil Rasmus udnytte de sociale medier for at fange kundernes interesse og for at brande sin butik fra start.

Den unge købmand har hyret et marketingbureau til at stå for alt kommunikation i forbindelse med åbningen. Og han mener, at det er vigtigt, at have en klar strategi for, hvordan man kommunikerer og positionerer sig i et hårdt presset marked.

- Jeg mener, at det er på tide, at vi i vores branche udnytter den teknologi og de redskaber, der gør, at vi kan tilpasse vores markedsføring til vores kunder. Vi bruger masser af penge på annoncer til aviser hver uge, men vi kan jo ikke måle, hvor mange der rent faktisk ser vores annonce, siger Rasmus Thorsø Johansen.

Facebook er ved at være et gammel fænomen i dagligvarebranchen, og de fleste butikker har fundet ud af, at det er en god kommunikationsvej til kunderne. Det er dog de færreste butikker, der ligefrem har en klar strategi for brugen af sociale medier.

- Hvis man bruger de sociale medier rigtigt, er jeg sikker på, at det er en af fremtidens helt store tiltrækningsplastre og kommunikationsvej til vores kunder. Jeg vil i fremtiden flytte mange flere annoncekroner fra trykte til online medier. Det er jo med at få så mange kunder som muligt for færrest annoncekroner, siger Rasmus Thorsø Johansen.

Opdateret 10. nov 2020