Kiwi satser på digital succes
Effekten af den trykte tilbudsavis er fortsat faldende, og det har nu fået Kiwi til at indgå et samarbejde med det digitale konsulenthus Novicell, der skal hjælpe discountkæden med at lave en digital strategi.
- Vi har længe været online med både Facebook, apps, hjemmeside osv., men vi har ikke rigtigt haft en strategi. Det skal vi have nu. Men vores arbejde med Novicell handler ikke blot om at skrue på nogle knapper på vores eksisterende platforme. Vi ønsker at tænke det digitale ind i flere niveauer i kunderejsen, for bedre at kunne støtte op om vores overordnede, strategiske mål, siger online projektleder hos Kiwi, Iben Sell.
Mindset skal ændres
Samarbejdet startede i januar og er stadig i sin første fase med et omfattende analysearbejde. Og den del er helt nødvendig, hvis indsatsen skal give succes, mener adm. direktør i Novicell, Per Kirchner.
- Det handler om at se kritisk på alle dele af sin forretning, og her har KIWI grebet processen helt rigtigt an. De reagerer på de advarselslamper, der blinker ude i horisonten for hele detailbranchen, og de er indstillet på at ændre deres mindset i forhold til, hvordan de tidligere har tænkt det digitale som en del af forretningen. For mange virksomheder er det netop mindsettet, der er den største barriere for at få forretningsmæssig succes online, siger han.
Resultaterne af analysearbejdet skal fremlægges for Kiwis ledelse i næste uge. Iben Sell forventer at være klar med en digital strategi i maj, der så skal implementeres i faser.