Kampagne for Svanemærket og EU-Blomsten

Dagrofa 25. sep 2015 -
This describes the image
Skrevet af: Henrik Denman

En landsdækkende kampagne skal i de følgende fire uger øge forbrugernes kendskab til Svanemærket og EU-Blomsten, som er Danmarks officielle miljømærker.

De to mærker gør det enkelt for forbrugerne at vælge blandt de miljømæssigt bedste produkter. Svanemærket og EU-Blomsten findes på mere end 12.000 forskellige produkter og serviceydelser, og desuden bliver stadig flere butikker svanemærket.

Kampagnen vil være synlig på en lang række kanaler: annoncer online og print, landsdækkende outdoor og forbrugerkonkurrence på facebook. Desuden bakker flere dagligvarekæder op om kampagnen i tilbudsaviser og online.

Danmark har desuden nu 13 svanemærkede butikker, hvor ikke mindst discountkæden Kiwi får flere og flere miljømærkede butikker.

- Kiwi er nu oppe på at have otte svanemærkede butikker rundt omkring i hele landet. Vi ser svanemærkede butikker som en god forretningsinvestering, bl.a. fordi det kræver ambitiøse miljø- og energitiltag, som i sidste ende reducerer vores udgifter, siger kædedirektør i Kiwi, Carsten Hansen, i en pressemeddelelse.

Også materialistkæden Matas bakker op om kampagnen.

- Vi oplever en klart stigende efterspørgsel på svanemærkede produkter, siger Henrik Engberg Johannsen, informations- og miljøchef i Matas.

Af Henrik Denman

hede@dhblad.dk

Opdateret 10. nov 2020