Dagrofa vil fordoble markedsandelen
Med NorgesGruppen ombord siden 2013 er det lykkedes Dagrofa at bremse mange års dalende omsætning, og koncernchef Per Thau har i den grad fået tiltro til bedre tider for den tidligere storspiller på det danske dagligvaremarked.
Så stor er ambitionen, at koncernchefen vil gå efter at fordoble omsætningen og den nuværende markedsandel på 12,5 pct. inden for de næste 10-15 år.
- Min drøm er, at Dagrofas samlede markedsandel bliver fordoblet fra de nuværende omkring 12,5 pct. til 25 pct. Det har jeg sagt internt i Dagrofa. Dermed skal vores samlede detailomsætning hæves fra 15 til omkring 30 mia. kr. Om drømmen er realistisk, må tiden vise, siger Per Thau til Berlingske Business.
Betydelig investering
NorgesGruppen og KFI Erhversdrivende Fond, der ejer henholdsvis 49 og 41 pct. af koncernen vil de kommende fire til fem år investere ca. to mia. kr. i at løfte Dagrofas butiksnet.
Penge, som både skal bruges på at åbne helt nye butikker og modernisere eksisterende. Dagrofas plan er at vokse fra 650 til 750 butikker i løbet af fem år, målet er at åbne 50 nye Meny og 75 Kiwi-butikker i perioden.