Dagrofa vil af med årsforhandlinger
-
Dagrofas kategoridirektør Michael Christensen vil skabe en ny arbejdsform med løbende forhandlinger med leverandører og fornyet fokus på kategori og vækst.
En gang om året, over en periode i efteråret, lægger dagligvarehandlen og fødevareproducenterne arm i de årlige prisforhandlinger, der fastlægger indkøbspriser, kampagner og øvrige vilkår.
Allerede under den tidligere topchef Per Thaus ledelse i starten af 10'erne luftede købmandskoncernen Dagrofa tanken om at forny årsforhandlingerne, og nu lufter Dagrofas kategoridirektør Michael Christensen igen ideen, skriver Fødevarewatch.
Michael Christensen vil i stedet skabe en ny arbejdsform med løbende forhandlinger og fokus på kategori og vækst.
- I stedet for udelukkende at tænke på egne produkter, så skal vi alle fundere over, hvad forbrugeren mangler i hver kategori. Leverandøren skal se udover sit eget produkt og blive mere kategorifokuseret. Målet er at genere den vækst, som hele branchen higer efter, siger kategoridirektør Michael Christensen til mediet.
I første omgang er det planen, at den nye forhandlingsform skal testes af i samarbejde med leverandører af kølevarer i løbet af efteråret.
Herefter vil man se på, om forhandlingsformen kan bredes ud på flere områder.