Dagrofa vil af med årsforhandlinger

Dagrofa 9. sep 2021 -
This describes the image
- I Dagrofa kæmper vi hver dag for at tilbyde vores kunder de allerbedste priser, og tilpasser vores priser herefter, siger Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa Foto: Dagrofa
  • Dagrofas kategoridirektør Michael Christensen vil skabe en ny arbejdsform med løbende forhandlinger med leverandører og fornyet fokus på kategori og vækst.

Skrevet af: Søren Tougaard

En gang om året, over en periode i efteråret, lægger dagligvarehandlen og fødevareproducenterne arm i de årlige prisforhandlinger, der fastlægger indkøbspriser, kampagner og øvrige vilkår. 

Allerede under den tidligere topchef Per Thaus ledelse i starten af 10'erne luftede købmandskoncernen Dagrofa tanken om at forny årsforhandlingerne, og nu lufter Dagrofas kategoridirektør Michael Christensen igen ideen, skriver Fødevarewatch.

Michael Christensen vil i stedet skabe en ny arbejdsform med løbende forhandlinger og fokus på kategori og vækst.     

- I stedet for udelukkende at tænke på egne produkter, så skal vi alle fundere over, hvad forbrugeren mangler i hver kategori. Leverandøren skal se udover sit eget produkt og blive mere kategorifokuseret. Målet er at genere den vækst, som hele branchen higer efter, siger kategoridirektør Michael Christensen til mediet. 

I første omgang er det planen, at den nye forhandlingsform skal testes af i samarbejde med leverandører af kølevarer i løbet af efteråret.

Herefter vil man se på, om forhandlingsformen kan bredes ud på flere områder.  

Opdateret 9. sep 2021