Dagrofa: Vi vokser og vinder markedsandele
Landets tredjestørste dagligvarekoncern Dagrofa melder nu om markant vækst på dagligvaremarkedet.
I den forløbne del af 2016 er alle kæderne i Dagrofa-regi gået frem - samlet set med 3,2 pct. Discountkæden Kiwi fører an med en vækst på 5,5 pct. i årets fem første måneder, mens flagskibskæden Meny har øget salget med 2,9 pct.
Spar, der netop er blevet opdateret, har i maj en vækst på 3,5 pct., fremgår det af en pressemeddelelse fra Dagrofa.
- Vi har så god fremgang i salget, at vi – ud fra den vækst vi ser i markedet generelt – godt tør konkludere, at vi tager markedsandele fra vores konkurrenter. Jeg tøver ikke med at kalde udviklingen, som vi fortsat ser i Dagrofa, for bemærkelsesværdig og meget tilfredsstillende. Det er længe siden, vi så entydigt har kunnet glæde vores købmænd, ejere og medarbejdere med historier om fremgang, siger Dagrofas koncernchef Per Thau.
Sidste år lykkedes det næsten for Dagrofa at bremse mange års omsætningsfald, og 2016 tegner altså bedre endnu - når man ser bort fra, at koncernen frasælger to solide vækstben i Foodservice Danmark og grønlandske Pisiffik.
Ifølge Dagrofa er bruttoavancen i år vokset endnu mere end omsætningen.