Dagrofa opgraderer First Price-serien
Dagrofas eget lavpris-mærke First Price fører over 300 varer inden for food og nonfood.
First Price har været på hylderne i købmandskoncernens kæder Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb i 12 år, og i starten af 2020 blev de første produkter med et opgraderet design lanceret i butikkerne.
Siden har Dagrofa sat ekstra tryk på lanceringen af det nye design og foretaget løbende udskiftninger for at undgå spild.
- Vi har moderniseret First Price designet, men holdt fast i mærkeværdierne, som stadig er gode dagligvarer til en god pris. Vores kunder efterspørger lavpris-mærker med et mere fuldendt design, men med samme gode kvalitet. Det gør vi selvfølgelig noget ved, og vi er meget stolte over resultatet. Vores kunder har indtil videre taget godt imod designet, siger Kristine Pilgaard, private label-chef i Dagrofa.
Venter private label-vækst
En grundtanke med opgraderingen har været at give First Price-produkterne et mere komplet og stilfuldt look. Samtidig skal designet skabe mere synlighed ude i butikkerne.
Men selvom First Price får nyt design, ændrer dette ikke på koncept og pris, understreger private label-chefen, der venter øget efterspørgsel på egne mærker i fremtiden.
- Med det nye design bliver First Price mere synlig i butikkerne, og det vil gøre det nemmere for vores kunder at finde deres dagligvarer i en travl hverdag. Vi kan se, at danskerne handler mere lokalt, og det betyder også, de handler flere private label produkter. Det er en tendens, vi tror, vil fortsætte i fremtiden. Vi arbejder hele tiden på at optimere vores produkter, og vi følger løbende behovet for dagligvarer til en god pris, siger Kristine Pilgaard.
Flere varer med det nye design findes allerede i nogle af Dagrofas butikker, og designet forventes at være fuldt implementeret inden udgangen af 2021.
Ca. 20 pct. af Dagrofas sortiment består i dag af private label-produkter.
Det er væsentligt færre end i købmandskoncernen Rema 1000, hvor tre ud af ti varer i dag bærer discountkædens eget navn.