Dagrofa lander trecifret millionaftale med prominent hotelkæde
En ny aftale mellem Dagrofa Foodservice og Scandic Hotels er faldet på plads. Aftalen betyder, at Dagrofa Foodservice i minimum yderligere tre år fortsat skal være hotelkædens primære leverandør af alt til køkkenerne samt varer som kaffe, non-food og fødevarer.
Aftalen træder i kraft pr. 1. januar 2021 og har en samlet værdi af 100 mio. kr. årligt svarende til 300 mio. kr. i aftalens løbetid.
Det skriver Dagrofa Foodservice i en pressemeddelelse.
Aftalen er blandt andet kommet i hus i kraft af Dagrofas fokus på at optimere graden af bæredygtighed i virksomhedens arbejdsgange - herunder et kontinuerligt fokus på at forkorte transporttid, mindske brug af emballage samt i videst muligt omfang gøre brug af lokale leverandører og råvarer. Noget Scandic Hotels har fundet positivt.
- Det er afgørende for os, at vi kan tilbyde vores gæster bæredygtige råvarer af den højeste kvalitet. Den ambition realiseres igennem samarbejdet med Dagrofa Foodservice, hvorfor vi er rigtig glade for at have forlænget aftalen, siger Karsten Felvang Nielsen, Scandics Food & Beverage-direktør, i pressemeddelelsen.
Hos Dagrofa ser man forlængelsen som en tilkendegivelse fra markedet om, at virksomhedens initiativer inden for mere bæredygtig adfærd belønnes.
- I et marked præget af stor konkurrence er det afgørende, at vi skiller os positivt ud på vores stærkeste kompetencer. Bæredygtighed spiller en væsentlig rolle i vores forretning, og derfor er det en fantastisk blåstempling, at Scandic Hotels tilvælger os med det som en væsentlig begrundelse, lyder det fra Peter Bruun, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.
- Der er tale om en stor og vigtig kontrakt, der viser, at Dagrofa Foodservice er en stærk aktør på markedet, lyder det.