Dagrofa ansætter ny frontmand for CSR-indsatsen

Dagrofa 28. maj 2020 -
This describes the image
Foto: PR
Skrevet af: Søren Tougaard

Bæredygtighed og social ansvarlighed er kerneværdier i Dagrofa-koncernen, som består af detailkæderne, Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb, samt Dagrofa Foodservice- og logistik.

Derfor opruster koncernen nu på CSR-området, hvor 54-årige Henrik Engberg Johannsen ved starten af næste måned tiltræder som CSR Manager. Her afløser han Mogens Werge, der sidste år sagde farvel til Dagrofa efter to år i CSR-førersædet.

Henrik Engberg Johannsen kommer fra et job som Head of Strategic Communications hos Epicent Public Relations, ligesom han før har været ansvarlig for CSR, kommunikation og Regulatory Affairs hos Matas.

I Dagrofa vil Henrik Engberg Johannsen indgå i kategoriledelsen og referere til kategoridirektør Michael Christensen, som glæder sig til samarbejdet.

- Med ansættelsen af Henrik Engberg Johannsen styrker Dagrofa indsatserne på blandt andet klima, sundhed, mindre brug af emballage, madspild og etisk dyrehandel yderligere. Til glæde for forbrugeren kommer Dagrofa med denne ansættelse til at gå forrest på endnu flere CSR-områder senest eksemplificeret ved, at Dagrofa som den første dagligvarekoncern har etableret affaldssorteringsmærker på sine private labels. Med sin erfaring indenfor både CSR og ledelse er jeg sikker på, at Henrik bliver et stort aktiv for hele koncernen, siger kategoridirektør Michael Christensen.

 

Opdateret 10. nov 2020