Dagrofa aktiverer unge medarbejdere med mobilspil

Dagrofa 27. aug 2019 -
This describes the image
Dagrofa oplærer medarbejdere med gamification Foto: Dagrofa

Man skal møde de unge, hvor de unge er. Derfor har Spar netop præsenteret Butiksspillet til de yngre ansatte i 51 butikker.

Mobilspillet - som umiddelbart vækker minder om The Sims - er en gamification med en virtuel butik, som skal holdes ren og ryddelig, fyldt op med varer og med glade kunder. Jo bedre man klarer det, des flere point scorer man.

- Vores medarbejdere vil gerne yde en god indsats, når de er på arbejde, og det skal vi selvfølgelig sørge for, at de har mulighed for. Det er uanset, om de er 15 eller 30 år, og om de arbejder deltid eller fuldtid. Det er meget vigtigt, at vores butikker har en høj standard både hvad angår service, sortiment og renlighed, og det får vi blandt andet ved at have dygtige og engagerede medarbejdere, som ikke er i tvivl om, hvordan de skal håndtere deres job, forklarer Mette Marie Dragsdal, HR Business Manager i SPAR, Min Købmand og Let-Køb, i en pressemeddelelse.

Skal øge kundeloyalitet

Inspirationen kommer fra Spar International, som har udviklet spillet. Her har de unge medarbejderes brug af spillet vist sig at øge omsætningen med op til 4 pct.

- Vi ser fra Spar-butikker i andre lande, at både omsætning og bruttoavance stiger markant i de butikker, hvor medarbejderne spiller Butiksspillet. Det gør den, fordi flotte og indbydende butikker med hjælpsomme og servicemindede medarbejdere giver loyale og trofaste kunder. Så vi er rigtig spændte på at se, hvor meget det kan løfte salget i vores butikker, siger Richo Boss, kædedirektør SPAR, Min Købmand og Let-Køb, i pressemeddelelsen.

Planen er, at spillet skal implementeres i alle Spar- og Min Købmand-butikkerne, hvorved Dagrofa kan ramme ca. 3000 medarbejdere.

Opdateret 10. nov 2020