600.000 indkøb med Kiwikort hver måned
I starten af 2015 oplevede Kiwi 200.000 indkøb med Kiwikortet hver eneste måned. Siden er tallet steget markant i takt med, at endnu flere har fået et Kiwikort i pengepungen.
- Vi har mange flere brugere i dag. Hver måned bruger cirka tre gange så mange Kiwikortet, så vi i dag er oppe på 600.000 indkøb med Kiwikort hver måned. Det er vi selvfølgelig rigtig godt tilfredse med, siger Kiwis kædedirektør Carsten Hansen.
Han oplyser, at 375.000 kunder i dag har et Kiwikort, og at antallet af nye aktive kunder af kortet stiger med 2000-3000 om ugen. Og det antal, forventer han også, vil stige støt, når kæden introducere et nyt loyalitetskoncept i 2017.
- Vi kan nok ikke få nye registrerede bruger i al evighed, men vi forventer stadig, at hente endnu flere aktive brugere, når vi introducerer vores nye loyalitetskoncept. Det er i hvert fald ambitionen. Vi har en opgave i at gøre kortet så relevant for kunderne som muligt, og det er det, vi ønsker, siger Carsten Hansen.
Nye muligheder
Kædedirektøren fortæller, at Kiwi-butikkerne i dag har gamle kassesystemer, så kunderne f.eks. ikke kan benytte Kiwikortet som betalingskort.
Derfor går kæden nu i gang med at overgå til et nyt it-system, der netop giver kunderne mulighed for at betale deres indkøb med loyalitetskortet.
- Vi er udfordret på de gamle kassesystemer i forhold til andre kæder. Det ved vi godt, og derfor går vi nu i gang med at udskifte til et moderne it-system de næste par måneder. Herefter skal vi øve os i at bruge kortet på en anden måde og have teknologien helt på plads, inden vi introducerer det i butikkerne. Så der går lidt tid, siger Carsten Hansen.
I dag har Kiwikortet stort fokus på rabatter på frugt og grønt, men Carsten Hansen mener også, at det nye it-system rummer en række nye muligheder, som kæden er afskåret fra i dag.
- Vi kan skabe relevans for kunderne på andet end frugt og grønt. Det kunne også være andet end rabat på varegrupper, siger Kiwis kædedirektør.