Dagrofa Foodservice henter marketingchef fra Arla
-
Pernille Hougaard, Senior Global Brand Manager hos Arla Pro, begynder i januar i et nyt job som marketingchef hos Dagrofa Foodservice
Som ny marketingchef i Dagrofa Foodservice skal Pernille Hougaard fokusere på at opruste virksomhedens digitale markedsføring og generelle profilering. Hun kommer fra en stilling som Senior Global Brand Manager hos Arla Pro og har tidligere været ansat hos Kohberg og Unilever.
Når den nye marketingchef den 2. januar tager hul på sit job hos en af landets største fødevaregrossister, skal hun stå i spidsen for markedsføring via digitale kanaler.
Fra Arla Pro har hun erfaring med virksomhedens interne og eksterne kommunikationsplatforme, produkt- og emballagedesign, overordnet content-strategi samt bæredygtighedsstrategien.
- Pernille Hougaard kommer til at spille en central rolle i forhold til at realisere vores nye digitale marketingstrategi, hvor vi f.eks. har meget fokus på at dele kokkefaglig inspiration med vores kunder, siger Lotte Engsig, der er kommerciel udviklingschef i Dagrofa Foodservice.
Dagrofa Foodservice har som partner en ambition om at sparre med kunderne, give viden om de nyeste madtendenser og adgang til et unikt sortiment af råvarer.
- Pernille kender foodservicebranchen bedre end de fleste, og derfor er jeg sikker på, at hun med sit kommercielle mindset er et godt match med Dagrofa Foodservice, siger Lotte Engsig.
Selv siger Pernille Hougaard om sit nye job, at Dagrofa Foodservice er langt mere end ’bare’ en distributør af fødevarer:
- Det er en spændende opgave at skulle være med til at styrke virksomhedens digitale markedsføringsplatforme, der kun får større og større betydning i kampen om kunderne på foodservicemarkedet.