Kvickly Nexø bygger om for 16 mio. kr.
-
Øget konkurrence og nedslidt butiksanlæg har presset varehuset, som i mange år kun havde konkurrence fra Netto
Kvickly Nexø bygges om til en helt ny butik for op mod 16 millioner kroner. Det er en økonomisk vitaminindsprøjtning, som der bliver taget godt imod af varehuschef Lars Kure. Han siger til Bornholms Tidende, at lokale håndværkere kan se frem til 75 procent af arbejdet.
Det blå stempel fra Coop til investeringen i det østbornholmske varehus betyder også, at varehuschefen nu kan tage kampen op mod den øgede konkurrence fra Netto, Lidl og Fakta i Nexø. Han forventer dermed at kunne fastholde og forbedre en drift med sorte tal på bundlinjen.
Udover at varehuset får helt ny og mere kundevenlig indretning, udskiftes hele kølefrostanlægget til nye mere miljøvenlige anlæg. Også et gammelt, nedslidt gulv bliver udskiftet. Den største del af ombygningen sker i de tre første måneder i det nye år.
Efter ombygningen vil Coop bruge varehuset til at teste et nyt koncept for indretning af afdelingen med herre- og dametøj.