Ny profil får ansvaret for Coops marketing og kommunikation
-
Dorte Tandrup bliver ny direktør for Kunder, Kommunikation og Marketing i Coop
Coop ændrer sin organisering af marketing. Flere ressourcer flytter fra den centrale marketingfunktion ud i kæderne.
Det sker som led i strategien om at komme tættere på kunderne og blive Danmarks mest kundeorienterede virksomhed, meddeler koncernen.
For at sikre en rød tråd i den samlede kommunikation, samles afdelingerne Kundeindsigt og Kommunikation med de centrale marketing-teams. Til stillingen som direktør for Kunder, Kommunikation og Marketing tiltræder Dorte Tandrup, 45 år, pr. 1. november.
Coops mangeårige koncerndirektør Jens Visholm valgte i maj i år at stoppe, efter at han et halvt år forinden var blevet tildelt det overordnede ansvar for Kunder og Kommunikation. En rolle, som dog ikke passede Jens Visholm.
Vil løfte kommunikationen til kunder
Dorte Tandrup kommer fra et job som salgs- og marketingdirektør i online-virksomheden Boozt.com. Tidligere har hun haft ledende stillinger hos blandt andet Telmore, TDC og Nordic Entertainment Group.
I maj i år blev hun tildelt DJØFs lederpris.
- Jeg glæder mig til at blive en del af danskernes største dagligvarehandel. Coop har med en række af Danmarks stærkeste brands og en unik lokal tilstedeværelse en helt særlig position, siger Dorte Tandrup.
- Med Dorte i spidsen for Kundeindsigt, Kommunikation og Markedsføring vil vi løfte den kundeorienterede kommunikation på alle platforme og sikre den nødvendige koordinering, siger Coops adm. direktør Kræn Østergård Nielsen.
Marketingcheferne i kæderne er som hidtil: Rikke Bangild, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli'Brugsen, Trine Storm, Fakta og Coop365, Lise Hørdam, Irma, og Peter Boris Kreilgaard, Coop.dk.
Marketingdirektør Pia Niemann har valgt at stoppe per 31. august for at tiltræde en stilling udenfor Coop.
I perioden 1. september - 31. oktober vil senior marketingchef, Anne Faber-Faldborg, fungere som konstitueret marketingdirektør for Central Marketing, oplyser koncernen.