Coop mister endnu en marketingchef
-
For to måneder siden stoppede marketingdirektør i Coop, Dorte Tandrup. Nu siger Juliane Dybkjær farvel som marketingchef i 365discount.
Juliane Dybkjær har været i Coop i fire år. Først i Irma som senior digital projektleder og efter Coop meldte lukningen af Irma ud starten af 2023, fortsatte hun i 365discount, hvor hun så sent som i april i år blev marketingchef. Allerede 1. december starter hun som Head of Digital & MarTech i Tivoli København.
- jeg glæder mig som et lille barn, der, ja... skal i Tivoli. Det er en drøm af en opgave for en drøm af et brand, og det føles helt rigtigt at vende "hjem til digi". Det er nu engang der, jeg bor bedst.
For Juliane er det vemodigt at sige farvel til Coop efter fire år og hun sender en glad hilsen til sine nu snart tidligere kollegaer og medarbejdere.
- Det betyder også et vemodigt, men afklaret farvel til Coop efter knap fire år. Det har været mange ting, men det har dælme aldrig været kedeligt. Tak til alle jer, der har gjort hverdagen i Albob både sjov og meningsfuld. Og en helt særlig tak til de mest vidunderlige marketingmennesker i 365discount. Jeg har virkelig elsket at være en del af vores hold.
Et turbulent år
Der har i år været flere udskiftninger i marketingledelsen hos Coop.
Dorte Tandrup blev i september afskediget som marketingdirektør i Coop og erstattet af Martin Hasgaard Olsen, tidligere kommerciel direktør i Netto. Fra Lidl har 365discount i sommers hentet Rasmus Pape som kommerciel direktør.
Juliane Dybkjærs forgænger på posten som marketingchef i 365discount forlod posten i foråret 2024. Også til fordel for Tivoli København, hvor hun nu er marketing director og dermed igen skal arbejde sammen med Juliana.
I det Coop-ejede reklamebureau Republica stopper adm. direktør Niels Henrik Eriksen og vender tilbage sin tidligere arbejdsplads Kunde & Co, hvor han bliver senior partner, Samtidigt med at Niels Henrik Eriksen stopper som adm. direktør for Republica den 30. november, siger bestyrelsesformanden for Republica, Andreas B. Iversen, også farvel, og Coop skal dermed ud og finde en ny ledelse af reklamebureauet.