Coop skifter CEO i tech-selskabet Lobyco
-
Efter 17 år i Coop, heraf fire år i direktørstolen i tech-selskabet Lobyco, stopper Jan Madsen. Han bliver afløst af selskabets CTO, Ole Buch.
Coop stiftede i 2020 tech-selskabet Lobyco, der i alle årene har haft Jan Madsen som direktør.
Lobyco udvikler løsninger til digital markedsføring og har i dag kunder i ti lande. Det er især udviklingen af Coops App, der har åbnet døren til udlandet.
Nu har Jan Madsen, der har en fortid som koncerndirektør i Coop Danmark i 13 år, valgt at stoppe. Han afløses af Ole Buch, der i dag er Chief Technology Officer (CTO) i selskabet.
- Vi ser et meget stort potentiale i såvel en fortsat international ekspansion samt en fortsat udvikling af vores egen Coop app, som markedets førende digitale kommunikationskanal, siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop Danmark, der er bestyrelsesformand for Lobyco.
- Lobyco er et selskab, der i de seneste år har tiltrukket sig international opmærksomhed bl.a. fra en række kunder i flere dele af verden – og vi ser stor værdi i at videreudvikle Lobyco fremover, siger Thor Skov Jørgensen.
Jan Madsen: Stolt af resultater
Lobyco har solgt sin teknologi i ti forskellige lande – bl.a. i New Zealand – og har udviklingskontorer i fire lande, Danmark, Ukraine, Rumænien og Polen.
- Jeg er meget stolt af de resultater, vi har opnået. Vi har skabt nyskabende digitale produkter, der betragtes som blandt de bedste i verden, og fået store kunder i mange lande. Efter at vi har udviklet Lobyco som et solidt selskab med rekordvækst i år og med et meget stærkt team, synes jeg, at jeg har løst min opgave, siger Jan Madsen.
Trecifret millionomsætning
Målet med Lobyco har fra starten været, at de digitale løsninger, der er udviklet til kunderne i Coops danske butikker, skal sælges til andre kæder over hele verden, og selskabet har oplevet stor international interesse – både fra kunder og mulige partnere.
I 2023 havde Lobyco en omsætning på 156 mio. kr. og et overskud på ni mio. kr.
- Der er god grund til at takke Jan for en stor indsats, ikke alene gennem de seneste år i Lobyco, men for en flot karriere i Coop, hvor han har leveret gode resultater bl.a. i forbindelse med udviklingen af et af Danmarks absolut stærkeste mærker i dagligvarehandlen, Änglamark og senest for at stå bag Coops markedsledende App. Jeg glæder mig samtidigt til samarbejdet med Ole Buch, der med sin dybe tech-viden og stærke kommercielle profil – samt sit indgående kendskab til Lobyco - er helt rigtig til den næste spændende fase for selskabet, hvor både Coop app’en og samarbejdet med Coop skal videreudvikles – ligesom den internationale ekspansion skal fortsætte, siger Thor Skov Jørgensen.