Discountdronning bliver motordirektør
-
Stina Glavind stoppede ved udgangen af 2020 som koncerndirektør i Coop. Nu overtager hun posten som adm. direktør for FDM ved årsskiftet
FDM sætter en erfaren leder fra dagligvarehandlen i spidsen for sine 260.000 medlemmer.
Stina Glavind, der begynder som adm. direktør for FDM den 1. januar 2022, bliver forbruger- og interesseorganisationens første kvinde med koncernledelseserfaring.
- Vi har fundet en administrerende direktør, der ud over en solid ledelseserfaring og forretningsforståelse også har erfaring med at udvikle værdiskabende medlemstilbud og koncepter, siger Steen Torp-Hansen, bestyrelsesformand for FDM.
I 2011 kom Stina Glavind til Coop, hvor hun først var Group Category Manager, siden kommerciel direktør for Kvickly, herefter kædedirektør for Fakta og senest en del af Coops direktion, hvor hun varetog posten som koncerndirektør for Coop.
Hun er 46 år og uddannet cand.merc. i international business fra Copenhagen Business School. Hun var i mange år ansat i Carlsberg Danmark, hvor hun bl.a. varetog roller som Brand Manager, Innovation og Market Insights Manager samt Sales Development Director.
Stina Glavind ser mange muligheder i FDM og den strategi, der er lagt:
- FDM er en spændende organisation med masser af viden og tilbud til bilisterne. Især den grønne omstilling er vigtig, og derfor ser jeg også, at FDM har en vigtig samfundsmæssig rolle på det område, ligesom det åbner en masse muligheder for at videreudvikle FDM til gavn for medlemmerne.
FDMs nuværende adm. direktør Thomas Møller Thomsen har stået i spidsen for FDM siden 2003, men meddelte tidligere på året, at han ønskede at overlade direktørstolen i FDM til næste generation.