Nespresso vil levere kaffe til hoveddøren på under to timer

Bæredygtighed 8. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Nestlé
  • Nestlés kaffebrand lancerer nu leveringskonceptet Fast and Green i København. Flere andre byer kommer til i år. 

Skrevet af: Søren Tougaard

Onlineløsninger, der gør hverdagen nemmere, vinder stadig mere frem. Nu lancerer Nespresso leveringskonceptet Fast and Green i Danmark.

Konceptet bringer kaffen fra butik til kundens hoveddør med cykelbud inden for blot to timer kaffen er bestilt. Samtidig tager Nespresso de brugte kapsler med retur til genanvendelse -  deraf konceptets navn. 

- Kundernes behov har ændret sig efter en lang periode med corona og med vores nye leveringsservice Fast and Green, imødekommer vi kundernes behov. For os er den cirkulære tankegang og et veletableret retursystem essentielt. Det skal være nemt for vores kunder at genanvende, og vi kigger konstant på innovative løsninger, der kan bringe genanvendelsesraten op. Derfor tilbyder vi nu CO2-fri afhentning ved online bestillinger. Det er endnu et skridt i den rigtige grønne retning, siger Nespressos nordiske chef for Brand og PR, Gitte Sarlvit.

Flere kapsler til genbrug

I 2015 blev blot fire ud af 100 kapsel genbrugt af de danske Nespresso-kunder, mens det nu er mere end 30 ud af 100. Den positive tendens vil Nespresso accelerere yderligere. 

I dag kan kunder returnere brugte kapsler i alle Nespresso Boutiques og hos godt 1.000 DAO opsamlingspunkter fordelt udover landet – og nu altså også kombination med onlinekøb.

I første omgang lanceres leveringsservicen i hovedstadsområdet, hvor kunder kan bestille det fulde Nespresso kaffesortiment alle ugens dage og få kaffen leveret direkte til hoveddøren indenfor to timer af et cykelbud fra By-Expressen. Leveringen koster 39 kr.   

Nespresso har en ambition om at at rulle konceptet ud til flere danske byer i løbet af i år.

Opdateret 8. sep 2021