Dansk plantebrand har kurs mod Tyskland

Bæredygtighed 7. okt 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Tasteful Foods
  • Næste skridt for danske Grönt er Europas største marked for plantebaserede produkter 

Skrevet af: Søren Tougaard

På under et år er danske Grönts plantebaserede middagsretter lanceret i hele Norden og at finde i over 3.000 dagligvarebutikker.

Danske Tasteful Foods har længe fulgt den plantebaserede tendens og vil være én af de virksomheder, der sætter skub i udviklingen i Europa.

Nu bliver næste skridt at lancere Grönt i Tyskland - Europas største marked for plantebaserede produkter.

- Vi er ved at etablere et kontor i Tyskland med henblik på at få os ind på det tyske marked, som er Europas største. Vi er konkurrencedygtige og har et rigtig godt produkt, som rammer et hul i det tyske marked. Vi er en volumeforretning, så det er naturligt at gå ind på de allerstørste markeder, siger Anders P. Christensen, stifter og adm. direktør i Tasteful Foods, der står bag Grönt, i en pressemeddelelse. 

Vokset hurtigt

Anders P. Christensen forventer at være klar til at lancere Grönt i Tyskland i løbet af første kvartal i 2022.

I dag er Grönt blandt de hurtigst voksende plantebaserede fødevarebrands i Norden. 

Således samarbejder Tasteful Foods med en lang række af de største kæder og butikker – heriblandt Coop Danmark, Salling Group, ICA Sverige, Axfood Sverige, Convini Sverige, Coop Sverige, Coop Norge og Reitangruppen i Danmark, Norge og Sverige samt Kesko i Finland.

- Det er gået hurtigt - først med lanceringen i Danmark og Norge, hvor vi allerede er ude i 1500 butikker og nu Finland og Sverige. Nu favner vi hele Norden med et produkt, som skiller sig ud fra konkurrenterne på parametrene smag, tekstur og prispunkt, siger Anders P. Christensen.

 

Opdateret 12. okt 2021

Vil du vide mere?