Arla vil fordoble netsalget inden 2025
-
Mejerigiganten skruer op for online-ambitionerne og vil fordoble salget til 4,5 mia. kr. i Europa inden for få år
Netsalget er vokset markant under corona. Det mærker man også hos Arla. Mejerikoncernens netsalg voksede med det dobbelte sidste år på de vigtigste europæiske markeder Storbritannien, Danmark, Sverige og Holland, og den udvikling har givet Arla smag på endnu mere online-vækst de kommende år.
Således lyder ambitionen, at Arla skal være det førende europæiske mejeriselskab på onlinehandel, og at 10 pct. af det europæiske salg skal ske online om fem år. Det skriver Finans.
- Vi har allerede en fornuftig position på nethandel med mejerivarer, men vi skruer nu markant op for indsatsen med en ambition om at fordoble onlinesalget i Europa til 4,5 mia. kr. inden 2025. Målet er, at vi inden 2025 vil være nummer et hos vores kunder i Europa på onlinesalg af mejerivarer. For at nå målet om at blive størst i denne salgskanal skal vi ud og erobre markedsandele, siger Peter Giørtz-Carlsen, koncerndirektør i Arla Foods, til mediet.
Ifølge Peter Gjørtz-Carlsen udgør mejeriets mærkevarer en større del af onlinesalget og i sidste ende en større fortjeneste.