Rose Poultry skaber succes med spiseklare produkter

Samhandel 14. aug 2024 -
This describes the image
Danmarks største kyllingeproducent, Rose Poultry, har haft sit hidtil bedste andet kvartal. Foto: Rose Poultry
  • Virksomheden har haft det bedste kvartal nogensinde

Skrevet af: Henrik Denman

Forbrugerne får i stigende grad smag for at spise kyllingekød. Det mærker man ikke mindst hos Danmarks største kyllingeproducent, Rose Poultry, der netop har afsluttet det bedste kvartal i nyere tid.

Virksomheden har offentliggjort regnskabstal for andet kvartal 2024, som viser et stort spring i den ordinære drift. I andet kvartal nåede virksomheden et EBIT-resultat på 1,7 mio. euro svarende til 12,7 mio. kr. mod 1,1 mio. euro svarende til 8,2 mio. kr. sidste år.

– Det er virkelig gode takter. Efterspørgslen efter god, dansk kvalitetskylling er i flot vækst, og det er fantastisk at opleve, at vores strategiske fokusprodukter, hakket kylling og færdigstegte ready-to-eat produkter, er i stigende efterspørgsel hos vores kunder, siger adm. direktør Michael Juhl Jørgensen.

Nye kyllingeprodukter

Flere faktorer har bidraget til virksomhedens fremgang. Rose Poultry har haft en betydelig stigning i salget af både konventionelle produkter og velfærdsprodukter.

Desuden har forbrugerne for alvor taget produkter som hakket kylling og færdigstegte kyllingeprodukter til sig. Det gælder ikke mindst færdigstegte kyllingeprodukter som stegte sandwichskiver og stegte kyllingestrimler.

Rose Poultry med hovedsæde i Århus blev i maj solgt til den hollandske kyllingeproducent Plukon Food Group, og samtidig overtog Michael Juhl Jørgensen posten som adm. direktør.
 

Opdateret 14. aug 2024