Stor rokade i Salling Group: Varehuschef i Bilka Viborg bliver kædens nye marketingchef
-
Claus Frederiksen overtager posten efter Tore Nederland, der er ny salgsdirektør i Føtex
- Tak for turen Viborg!
Sådan lyder det i et opslag fra varehuschef Claus Frederiksen, der stopper efter tre i år Bilka i Viborg. Han bliver kædens nye marketingchef efter Tore Nederland, der er ny salgsdirektør i Føtex.
- Da jeg i sin tid begyndte i Bilka i Viborg, var min viden om Viborg i høj grad håndboldrelateret, men selve byen kendte jeg ikke meget til. Efter godt 3 år har jeg fundet ud af, at Viborg er fyldt med en masse fantastiske mennesker, som giver byen liv og nerve, og får den til at føles som en meget større by, end indbyggertallet viser, skriver varehuschefen i sin afskedssalut, inden turen går sydover til Salling Groups hovedkontor i Årslev ved Aarhus.
Claus Frederiksen arbejdede i perioden fra 2002 til 2012 i Coop som blandt andet udviklingschef i SuperBrugsen.
Ifølge dagbladet Børsen, der har set en intern mail, får Bilka også ny driftschef, head of operations. Det er Tonny Drachmann Nielsen, der kommer fra en stilling som varehuschef i Bilka i Odense. Han har i en årrække sikret kædens varehus i Vejle som det mest prisvindende i interne konkurrencer. Og han nåede også at sikre varehuset i Odense prisen som Årets hypermarked.
Anders Bo Hørsted skriver på Linkedin, at han efter otte fantastiske år har jeg valgt at stoppe i Bilka som Head of Retail (detailchef) og VP i Salling Group.
Ifølge Børsen stopper Morten Villum også som detailchef. De afløses af tidligere salgsdirektør i Føtex, Jacob Fejerskov, der bliver detailchef for Bilka (øst), mens Lisa Kaae Kildsgaard bliver ny detailchef for Bilka (nord). Henrik Vinther Olesen, der er kommunikationsdirektør i Salling Group, bekræfter ændringerne over for Børsen.