Starbucks bliver landsdækkende
En af verdens bedst kendte kæder, Starbucks, bliver nu landsdækkende i Danmark. Det sker gennem et samarbejde med Q8, der indfører konceptet Starbucks on the go på 106 af landets Q8-stationer.
Starbucks har været på det danske marked i nogle år, bl.a. gennem et samarbejde med Dansk Supermarked om at åbne cafeer i Bilka og Salling. Med samarbejdet med Q8 tager den amerikanske kaffegigant for alvor skridt til at blive tilgængelig i hele landet.
Starbucks ruller sit nye koncept ud i et samarbejde med Q8 og Selecta, der er Starbucks eksklusive partner på Starbucks on the go i Europa.
Den første Q8-station med det nye Starbucks-koncept åbnede forleden i København, og konceptet rulles ud i de 106 Q8stationer i december og januar.
– Vi har i mange år prioriteret kaffe højt. Kaffe on the go er en af de kategorier, som har størst vækst, og det er et "must have" at have god kaffe i høj kvalitet i butikkerne, siger Helle Dahlgren Skov, direktør for Q8 servicestationer.
Et scoop for Q8
Q8 har i flere år prioriteret det højt at kunne tilbyde kunderne en god kaffe, men nu løfter Q8 kaffen op på et højere niveau ved at give kunderne et velkendt brand.
– Det er et scoop for os at få Starbucks i vores butikker, siger hun.
Hun mener, at samarbejdet med Starbucks ikke blot vil give Q8's eksisterende kunder en bedre kaffeoplevelse, men at Q8 vil få flere nye kunder inden for dørene netop på grund af kaffen.
– Starbucks tiltrækker mange yngre kunder, så Q8 vil stå stærkt i kampen om kunderne med det nye koncept, siger hun.
Kim Bach, adm. direktør i Selecta Danmark, oplyser, at Starbucks har arbejdet i lidt over to år med at udvikle det nye koncept til det danske marked.
– Det er første gang, at Starbucks for alvor bliver landsdækkende i Danmark, siger han.
Af Henrik Denman
hede@dhblad.dk
Med samarbejdet med Q8 tager den amerikanske kaffegigant for alvor skridt til at blive tilgængelig i hele landet.
Foto: Q8