Skagenfood solgte en tredjedel flere måltidkasser i 2019

Salling Group 8. apr 2020 -
This describes the image
Foto: Skagenfood

Coronakrisen har øget interessen for måltidskasser, men allerede inden krisen oplevede Skagenfood, der har Salling Group som hovedaktionær, et øget salg af måltidskasser, lyder det i en pressemeddelelse fra Salling Group.

Skagenfood, der også leverer fiskekasser, øgede omsætningen med 20 pct. sidste år, og solgte for i alt 142 mio. kr.

Resultatet før skat nærmerede sig en fordobling og landede på 4,9 mio.

Salget af måltidskasser steg med hele 28 pct., og ifølge pressemeddelelsen fortsætter væksten i 2020.

Skagenfood forventer derfor, at virksomhedens positive udvikling fra 2019 fortsætter.

Sidste år investerede Skagenfood i forbedring af de teknologiske løsninger, herunder opgradering af hjemmeside og app, ligesom indsatsen på sociale medier og det community, der er skabt omkring Skagenfood, blev kraftigt opprioriteret.

Omsætning efter salgsrabat 142 mio. kr. 118 mio. kr.
Bruttofortjeneste 24,8 mio. kr. 19,5 mio. kr.
Resultat før skat 4,9 mio. kr. 2,8 mio. kr.

 

Opdateret 10. nov 2020