Skagenfood solgte en tredjedel flere måltidkasser i 2019
Coronakrisen har øget interessen for måltidskasser, men allerede inden krisen oplevede Skagenfood, der har Salling Group som hovedaktionær, et øget salg af måltidskasser, lyder det i en pressemeddelelse fra Salling Group.
Skagenfood, der også leverer fiskekasser, øgede omsætningen med 20 pct. sidste år, og solgte for i alt 142 mio. kr.
Resultatet før skat nærmerede sig en fordobling og landede på 4,9 mio.
Salget af måltidskasser steg med hele 28 pct., og ifølge pressemeddelelsen fortsætter væksten i 2020.
Skagenfood forventer derfor, at virksomhedens positive udvikling fra 2019 fortsætter.
Sidste år investerede Skagenfood i forbedring af de teknologiske løsninger, herunder opgradering af hjemmeside og app, ligesom indsatsen på sociale medier og det community, der er skabt omkring Skagenfood, blev kraftigt opprioriteret.
Omsætning efter salgsrabat | 142 mio. kr. | 118 mio. kr. |
Bruttofortjeneste | 24,8 mio. kr. | 19,5 mio. kr. |
Resultat før skat | 4,9 mio. kr. | 2,8 mio. kr. |