Skæv Netto-støtte til kamp mod kræft

Salling Group 29. okt 2015 -
This describes the image
Skrevet af: Redaktionen

De danske kæder står i kø for at lancere nye ansvarlighedsinitiativer, og her til morgen har Dansk Supermarkeds discountkæde Netto meldt sig med endnu et - denne gang med et humoristisk tvist.

I hele november giver Netto en krone per solgt vare i en særlig serie af produkter, Mr. November, til forskning i prostatakræft. Produkterne er forsynet med karakteristsisk overskæg.

- Det er rigtig trist, at så mange mænd bliver ramt af prostatakræft, og i Netto vil vi gerne støtte arbejdet med at komme sygdommen til livs. Samtidig synes vi, at Mr. November er en sjov kampagne, som passer godt ind i Nettos univers. Vi håber, at vores kunder er med på at lave lidt skæg og samtidig støtte forskningen i en frygtelig sygdom, siger Nettos direktør Brian Seemann i en pressemeddelelse.

De seneste år har flere og flere mænd anlagt overskæg i november for at vise støtte til kampen mod prostatakræft. Netto har valgt at donere penge til forskningen i sygdommen for at bryde den onde cirkel samt for at skabe opmærksomhed om prostatakræft på en sjov og anderledes måde.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?