Seks pris-nomineringer til danske private label-varer

Salling Group 28. nov 2017 -
This describes the image

Det internationale branchemagasin European Supermarket Magazine står bag en ny prisuddeling ved navn European Private Label Awards, som kårer den bedste vare i kædernes egne mærker i 10 kategorier.

Ikke færre end seks ud af 30 nomineringer er gået til danske private label-varer med hele fire til Dagrofa og to til Dansk Supermarked.

Det er varer i velkendte egenmærker som Nettos Øgo, Dagrofa-kædernes Omhu og Grøn Balance samt Dansk Supermarkeds Levevis, der er blandt finalisterne til årets priser.

Listerne over de nominerede produkter findes her: Private Label Awards

Begejstrede finalister

Nomineringerne falder naturligvis i god jord hos de to danske finalister.

- Det er jo en fantastisk god nyhed, at Dagrofa har taget hele fire finale-nomineringer i et felt, hvor vi er oppe imod de bedste i Europa, hvad angår private label-produkter. Vi har bevist, at vi formår at tænke nyt og innovativt, som også er en af juryens udvælgelses-parametre. Det er dejligt, at vi kan sætte blandt andet Meny og Spar på landkortet, ved at vores butikker tilbyder disse varer, siger Michael Rahbek, som er ansvarlig for Dagrofas egne mærker.

Hos Dansk Supermarked er private label brand manager, Tina Bekkelund, lige så begejstret:

- Vi er meget glade og stolte over nomineringerne, især fordi det er to private labels, vi har arbejdet meget med. Øgo i Netto, som er blevet lanceret i år, har gjort det meget lettere at navigere i butikkerne for de kunder, som er til økologiske varer, og Levevis i Bilka og Føtex har tilsvarende kvaliteter inden for bl.a. "fri for" og økologi. Levevis, der er blevet relanceret for nylig, gør det også nemt for kunderne at finde de varer, siger hun.

Prisvinderne i European Private Label Awards bliver offentliggjort til februar.

Opdateret 10. nov 2020