Salling Group udvider franchiseforretning med kendt dansk tøjmærke

Salling Group 31. jan 2024 -
This describes the image
PR foto
  • Via stormagasinet Salling udvider dagligvarekoncernen nu sit forretningsben indenfor franchise. Sammen med DK Company er målet at åbne et tocifret antal franchisebutikker under brandet Matinique.    

Skrevet af: Søren Tougaard

Det danske herretøjsmærke Matinique kunne sidste år fejrer 50 års jubilæum. Nu vil tøjmærket udvide sin tilstedeværelse i markedet via et samarbejde Salling, der driver to stormagasiner i Aarhus og Aalborg.

Ambitionen er at åbne et tocifret antal Matinique konceptbutikker over de næste tre år med de første åbninger planlagt til efteråret. 

- Samarbejdet er helt i tråd med vores strategi, da vi ønsker at udvide Sallings franchise-forretning. Matinique er et velkendt og anerkendt brand, som passer perfekt ind i vores franchise portefølje, udtaler Lars Højgaard, indkøbsdirektør hos Salling, i en pressemeddelelse. 

Dagligvarekoncernen Salling Group har allerede stor erfaring med at drive franchise. I forvejen driver Salling Group kaffekæden Starbucks og burgerkæden Carl's Jr. herhjemme.

Ambitioner om udlandet

Snart kan Salling-koncernen også udvide sin franchiseforretning til udlandet. For Matinique er aftalen et vigtigt skridt i virksomhedens strategi. 

Partnerskabet med Salling er en naturlig forlængelse af det tætte samarbejde vi har haft med Salling Departments Stores igennem mange år. Vi starter med etableringen af de nye Matinique Concept Stores i Danmark, men vores ambitioner med samarbejdet rækker ud over landets grænser på sigt, siger Morten Dybdahl, brand-direktør hos Matinique. 

 

Opdateret 1. feb 2024