Salling Group skifter årets julegave ud med rabatter
Normalt plejer Salling Groups medarbejdere at få en fysisk julegave, som de vælger ud fra et udvalg af gaver i en onlineshop.
Men i år har dagligvarekoncernen valgt at skrue op for de rabatter, som de 30.000 - 35.000 medarbejdere normalt får, skriver Ekstra Bladet.
Julegaven består ifølge avisen af rabat i december i:
Føtex/Bilka nonfood: 21 pct. - normalt 7 pct.
Føtex/Bilka food: 15 pct. - normalt normalt 5 pct.
Netto: 15 pct. normalt 5 pct.
BR: 25 pct. normalt 10 pct.
Salling Stormagasiner: 30 pct. normalt 20 pct. - gælder kun til 23. dec.
Salling Super og Rooftop og bistro: 20 pct. normalt 10 pct.
Carls Jr. Og Starbucks: 30 pct.normalt 20 pct.
Rabatten gælder ikke onlinehandel og elektronik.
Ifølge Ekstra Bladet er det ikke alle medarbejdere, der er vilde med de ekstra rabatter, fordi det kræver et stort indkøb at nå op til en værdi, der svarer til den normale julegave.
Ifølge avisen skal en medarbejder købe mad i Bilka for 3400 kroner, for at årets julegave skal opnå en værdi på 510 kroner.
- Jeg bor alene, og jeg handler overhovedet ikke for så stort et beløb om måneden, så jeg tvinges jo ligesom til at gå ud og handle ekstra ind, hvis jeg vil have en julegave af stor værdi. Og elektronik, der måske kunne give gaven værdi for mig, er ikke omfattet af årets julegave, siger en medarbejder til avisen.
Salling Group har dog ifølge Mads Hvitved Gran også fået masser af positiv feedback. Han siger om kritikken:
- Det er selvfølgelig drønærgerligt, fordi gaven er givet i den bedste intention, og med ønsket om at skrue op for julegaven i år. Vi forventer, at vi kommer til at bruge tre gange så meget på julegaver som normalt til medarbejderne. Det handler måske også om, at man skal se på, hvor mange penge man egentlig har sparet, og dermed også kan købe lidt større gaver til venner og familie, bedre mad og også lidt selvforkælelse for, siger Mads Hvitved Grand til avisen.
Rabatten indregnes i januarlønnen.