Salling Group øger udvalget af glutenfri produkter og fuldkornsvarer

Salling Group 29. mar 2023 -
This describes the image
Foto: Salling Group
  • Danmarks største dagligvarekoncern øger sortimentet af glutenfri produkter med 22 pct. i år. Samtidig kommer der flere fuldkornsprodukter på hylderne i Netto, Bilka og Føtex.

Skrevet af: Søren Tougaard

Salling Group vil imødekomme efterspørgslen på flere glutenfri varer og produkter med Fuldkornslogoet. 

Derfor er der i Salling Group fokus på, at der skal være endnu flere af dem i kæderne Føtex, Netto og Bilka. Inden udgangen af 2023 vil der være 22 pct. flere glutenfri varer i forhold til 2022, mens der siden sidste år er kommet 16 pct. flere produkter med Fuldkornslogoet, oplyser Salling Group.

Også efterspørgslen efter Nøglehulsmærkede vokser, og derfor har Salling Group allerede fortalt, at der, inden året er omme, vil være 30 pct. flere Nøglehulsmærkede produkter på hylderne i forhold til 2022.

- Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem. Ved at øge mængden af varer, der har Nøglehulsmærket, Fuldkornslogoet eller er glutenfri, gør vi det nemmere for kunderne at imødekomme deres behov, siger Henrik Vinther Olesen, CSR-direktør i Salling Group.

I Netto, Føtex og Bilka er der knap 200 varer, der har Fuldkornsmærket, cirka 400 varer, der er glutenfri og 800 produkter, der har Nøglehulsmærket.

Salling Group er medlem af Fuldkornspartnerskabet, hvis formål er at fremme folkesundheden ved at hjælpe danskerne til at spise mere fuldkorn

Fuldkornslogoet er med til at oplyse forbrugerne om, at varen indeholder en masse fuldkorn, og at der er samtidig krav til indholdet af fedt, sukker, salt og kostfibre. Samtidig anbefaler Fødevarestyrelsen, at man indtager minimum 75 gram fuldkorn om dagen.

Opdateret 29. mar 2023