Salling Group øger antallet af Nøglehulsmærkede varer med 30 pct.
-
Netto, Føtex og Bilka har mere end 800 produkter på hylderne, som har det statskontrollerede ernæringsmærke Nøglehullet
Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere Nøglehulsmærkede varer i Salling Groups butikker Netto, Føtex og Bilka sammenlignet med for lidt over et år siden. Aktuelt er der 800 varer med det statskontrollerede ernæringsmærke på hylderne i dagligvarekoncernens butikker.
Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at finde de Nøglehulsmærkede produkter. I Føtex og Bilkas tilbudsaviser vil de Nøglehulsmærkede varer blive samlet med en forklaring på, hvad Nøglehullet betyder.
- Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne, siger Brian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group, i en pressemeddelelse.
Og i den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet.
Som et ekstra led i Salling Groups fokus på folkesundhed har dagligvaregiganten meldt sig ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.
Partnerskabet er indgået for at støtte dagsordenen indenfor den grønne omstilling, hvad der ifølge koncernen ligger i tråd med et generelt fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.
Konkret vil der komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage .