Salling Group øger antallet af Nøglehulsmærkede varer med 30 pct.

Salling Group 24. jan 2023 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Salling Group
  • Netto, Føtex og Bilka har mere end 800 produkter på hylderne, som har det statskontrollerede ernæringsmærke Nøglehullet

Ved udgangen af 2023 vil der være over 30 procent flere Nøglehulsmærkede varer i Salling Groups butikker Netto, Føtex og Bilka sammenlignet med for lidt over et år siden. Aktuelt er der 800 varer med det statskontrollerede ernæringsmærke på hylderne i dagligvarekoncernens butikker.

Fremover bliver det mere tydeligt for kunderne at finde de Nøglehulsmærkede produkter. I Føtex og Bilkas tilbudsaviser vil de Nøglehulsmærkede varer blive samlet med en forklaring på, hvad Nøglehullet betyder.

 - Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne, siger Brian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group, i en pressemeddelelse. 

Og i den kommende tid arbejder Salling Group målrettet mod, at der kommer endnu flere varer på hylderne, der har Nøglehullet. 

Som et ekstra led i Salling Groups fokus på folkesundhed har dagligvaregiganten meldt sig ind i Plantebranchen, der er en brancheorganisation for plantebaserede fødevarer.  

Partnerskabet er indgået for at støtte dagsordenen indenfor den grønne omstilling, hvad der ifølge koncernen ligger i tråd med et generelt fokus på at give kunderne grønnere alternativer i hverdagen.  

Konkret vil der komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage .

Opdateret 25. jan 2023