Salling Group nedlægger sin markedsplads

Salling Group 4. okt 2019 -
This describes the image
Wupti.com nedlægger sin markedsplads for andre virksomheder Screenshot: Wupti.com

Da Salling Group i sin tid overtog wupti.com og åbnede webshoppen som en markedsplads for andre virksomheder, var målet at skabe en konkurrent til Amazon, der formentlig snart åbner i Danmark.

Nu har dagligvarekoncernen givet op, skriver finans.dk. Wupti skal tilbage til sin oprindelige form med hårde hvidevarer.

Ændringen sker i forbindelse med en større omorganisering i koncernen, der ændrer arbejdsforhold for omkring 200, hvoraf 130 mister jobbet.

Læs mere: Analyse: Nu kender vi Salling Group igen

For et års tid siden blev Jette Radich ellers ansat for at sætte skub i den lidt stillestående webshop.

Læs mere: Bankuddannet HR-chef skal stå for Wuptis genfødsel

- Vi har lagt en digital strategi om, hvad vi skal satse på. Markedspladsen kunne nok på sigt blive en succesfuld drift, men på det niveau, hvor vi er nu, falder det bort til andre vigtige prioriteter med større potentiale og forbindelse til vores samlede forretning, siger Thor Jørgensen, direktør for Føtex og e-commerce i Salling Group.

Også nordjyske Coolshop har ifølge avisen lukket sin markedsplads.

Originalartikel

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?