Salling Group får kritik af kunder for stop i onlinehandel

Salling Group 17. jan 2023 - 1 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
  • Dagligvarekoncernen er endnu ikke klar med dato for udvidet Bilka To Go levering

Salling Group er endnu ikke klar med alternativ til hjemmelevering fra Føtex. Det giver ifølge dagbladet Børsen kritik fra kunder.

Onsdag i sidste uge meddelte Salling Group, at koncernen lukker sin hjemmelevering fra Føtex Hjemmelevering for i stedet at begynde en landsdækkende levering fra Bilka To Go, som bliver fordelt på fem varehuse.

Krikken fra kunderne dukker op på Trustpilot og Facebook.

Henrik Vinther Olesen, kommunikationsdirektør i Salling Group, forklarer til Børsen, at hensynet til at undgå, at medarbejderne ikke skulle gå i uvished, har vejet tungt i offentliggørelsen af den nye strategi. Den betyder, at 500 medarbejdere på koncernens lager i Ishøj mister deres arbejde.

- Det er en balancegang, hvor vi rimelig offensivt har valgt at fokusere kræfterne på at gøre næste etape klar. Hvis vi havde fortalt, vi lukker ned om lidt, havde det været svært at drive. Samtidig er det et område, der ikke tjener penge, hvorfor vi valgte at lave et clean cut og lukke ned nu, siger Henrik Vinther Olesen til Børsen.

Kommunikationsdirektøren kan ikke sætte dato på, hvornår løsningen fra Bilka er klar.
 

Opdateret 17. jan 2023