Retail Institute Scandinavia om ny discountkæde: Basalt er smart tænkt

Salling Group 28. sep 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Direktør Dorte Wimmer, Retail Institute Scandinavia. Foto: Martin Søby
  • Salling Group åbner ny discountkæde i gamle Netto-butikker, der elles skulle være lukket 

Kort efter at Salling Group meddelte, at dagligvaregiganten i første omgang åbner 10 nye discountbutikker under navnet Basalt blev det af Retail Institute Scandinavia kaldt smart tænkt.

Kæden er en udpræget lavpriskæde og lover prismæssigt at ligge 15 pct. under Nettos priser. 

Ifølge direktør Dorte Wimmer fra Retail Institute Scandinavia betyder tiltaget, at ”vi for første gang får en ny discountbutik i Danmark, og det er på mange måder smart tænkt af Salling Group”. 

- Tiden er moden til en type butik som denne. Danskerne har i den grad fået fokus på pris, når de køber ind, og den bevægelse skubber Salling Group ekstra meget på med Basalt, skriver Dorte Wimmer i et opslag på Linkedin. 

Hun tilføjer, at ”det er også smart, at Salling Group åbner de nye butikker i gamle netto-lokaler, der enten stod overfor at skulle lukke eller omdannes”. 

Og endelig anser hun, at det er ”smart fra et imageperspektiv”:

-  De kan signalere, at de hjælper danskerne med at spare penge i en svær tid. Salling Group forsøger derved at positionere sig stærkt på prisparameteret som bl.a. Coop 365 ellers den seneste tid har siddet på tronen af.
 

Opdateret 28. sep 2022