Rema når knap 50 mia. norske kr.
Den norske ejerfamilie bag Reitangruppen - som hedder Reitan til efternavn - lægger ikke skjul på begejstringen for fremgangen i Rema 1000 her i landet.
Med en svækket norsk kr. bliver den danske vækst oven i købet mere værd for nordmændene, og Rema her i landet tegner sig nu for næsten en fjerdedel af den samlede butiksomsætning i Danmark og Norge på 49, 7 mia. norske kr. - en vækst på
godt 9 pct. i Reitangruppens
klart største selskab.
Med en nettotilgang på 13 nye butikker i Norge og 11 i Danmark blev 2014 ellers ikke noget udpræget ekspansionsår for kæden.
- Der er en hård konkur
rence i vores branche - og vi ruster os til konkurrencen
gennem øget fokus på omkostninger og effektiv drift. Vi fortsætter, som vi altid har gjort - med hårdt arbejde og en god portion selvtil
lid, siger Rematopchef og Reitangruppenmedejer Ole Robert Reitan med vanlig humoristisk tilgang.
Driftsresultatet i Rema i de to lande vokser nogenlunde på linje med salget fra 1, 66 mia. til 1, 84 mia. norske kr. sidste år - en frem
gang på 9, 5 pct.
En pæn bid af forbedringen er hentet i Norsk Kylling - en af de Remaejede industrivirksomheder i Norge, som løfter den samlede omsætning til hele 58 mia. norske kr.