Salling Groups topchef: Priskrig virker
-
Markedet er gået med ned i pris på næsten alle 100 varer, som er en del af Salling Groups priskrigs-kampagne, meddeler topchef Anders Hagh.
22. september meddelte Salling Group, at Bilka, Føtex og Netto vil være billigst i markedet på 100 populære dagligvarer, og man med kampagnen Priskrig vil give kunderne en garanti for de laveste normalpriser på dagligvaremarkedet.
Salling Groups prisinitiativ fulgte i kølvandet på konkurrenter som Lidl og Coop, der efter sommerferien ligeledes har nedjusteret priserne. F.eks. med Coops Prismatch-initiativ på 500 varer i Kvickly og SuperBrugsen, der skal matche priserne i discountkæder som Rema 1000 og Netto.
Nu meddeler Salling Groups topchef Anders Hagh på det sociale medie X , at koncernens priskampagne på tværs af kæderne allerede har haft en effekt på prisniveauet på dagligvaremarkedet.
- Godt nyt til kunderne - priskrig virker. Efter syv dage rykker markedet med ned på næsten alle udvalgte varer. Derfor går vi endnu længere ned og holder dermed vores løfte om at være billigst i Bilka, Føtex og Netto på 100 af de mest populære varer, skriver topchefen.
Coops topchef: Priskaos
I går satte Coops topchef Kræn Østergård Nielsen ord på priskrigen efter endnu et pristjek fra dagbladet B.T.
- Branchen bugner lige nu med prisbudskaber. Og vi ser prisændringer i et tempo, vi næppe har set nogensinde før, sagde adm. direktør Kræn Østergård Nielsen og satte spørgsmålstegn ved både dagligvarehandlens ageren og mediernes prissammenligninger.
Han mener, at der lige nu er mere priskaos end noget andet. Vejen ud af priskaoset er ifølge Kræn Østergård Nielsen, at branchen får substantielle prisfald, når leverandørerne sætter priserne permanent ned efter normaliseringen af energi- og råvarepriser.
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at fødevarepriserne i september er steget med fem pct. sammenlignet med samme måned i fjor.