Priskrig: Salling Group garanterer laveste normalpriser på 100 dagligvarer
-
Danmarks største dagligvarekoncern med Bilka, Føtex og Netto starter priskrig
Så er priskrigen brudt ud på det danske dagligvaremarked. Danmarks største dagligvarekoncern med kæderne Bilka, Føtex og Netto vil være billigst på 100 dagligvarer og kalder det selv for en priskrig.
Priskrig er nemlig navnet på en ny kampagne, der nu er gået i luften fra i dag. Det er et løfte til kunderne, som får garanti for, at de på 100 udvalgte dagligvarer som rugbrød, æbler, opvaskemiddel samt økologiske æg og bananer kan få markedets billigste normalpriser sammenlignet med andre danske dagligvarekæder.
Med kampagnen sender Salling Group et signal til leverandørerne om, at det er en fælles opgave at sænke priserne.
- Den største bekymring for vores kunder er prisen på dagligvarer, og vi deler deres bekymring. Derfor går vi direkte til angreb på priserne, som simpelthen må og skal ned. Ved igen at investere i lavere normalpriser garanterer vi, at kunderne altid kan få de 100 udvalgte dagligvarer til markedets laveste normalpriser i Netto og hos kollegaerne i Bilka og Føtex, siger Braw Bakir og fortsætter:
- Vi vil være billigst og håber, at det kan skabe positive strømninger på dagligvaremarkedet og ikke mindst hos leverandørerne, som også skal bidrage, så det i sidste ende bliver både billigere og lettere at være forbruger i Danmark.
En gang om ugen pristjekker Salling Group priserne hos fire udvalgte konkurrenter for at sikre, at Bilka, Føtex og Netto lever op til deres løfte til kunderne om at have de billigste normalpriser.
Også prisfald i Coop
Det er kun tre dage siden, at Danmarks næststørste dagligvarekoncern Coop var klar med en ny bølge af prisfald. Det kom kort tid efter, at Salling Groups topchef Anders Hagh havde varslet priskrig ved at sænke normalprisen på 560 varer på tværs af kæderne Bilka, Netto og Føtex.
Den 19. september sænkede Coop, Kvickly/SuperBrugsen, priserne på 163 forskellige varer. Det blev dermed den anden bølge af prisfald i Coop efter inflationskrisen.
Den første var prisfald på cirka 80 produkter den 13. og 20. juni på henholdsvis Arla og Thise-produkter. Coop forventer, at der snart kommer en 3. bølge.
De aktuelle prisfald i Coop kom efter, at koncernen i sidste måned introducerede prisprogrammet ”Discountmatch”, hvor 500 varer hver uge matches op mod de tre førende discountkæder.