Onlinekonkurrence: Salling Group vil levere fødevarer
opdateret...
Det har ind til videre lydt fra Salling Group, at det ikke kan betale sig at køre ud med fødevarer til kunderne.
Men nu lancerer landets ledende dagligvarekoncern alligevel levring af fødevarer. Det kommer til at ske via Føtex.dk.
– Flere og flere kunder flytter deres indkøb fra de fysiske butikker til de digitale supermarkeder, og derfor forbereder vi os på at lancere et nyt tilbud, hvor vi leverer dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, via Føtex. Vi ønsker at skabe de bedst mulige kundeoplevelser for alle – ligegyldigt hvilken indkøbsform, man foretrækker, siger Thor Jørgensen, der er ansvarlig for Salling Groups samlede online-tilbud i en pressemeddelelse.
Salling Group vil ansætte op mod 400 medarbejdere med henblik på at nå det mål, som Per Bank har luftet flere gange: Salling Group vil have den samme markedsandel på dagligvarer online, som koncernen har i de fysiske butikker - nemlig godt en tredjedel.
Det skriver Børsen.
Læs også: Salling Group vil være markedsleder på onlinehandel i 2025
Koncernen vil over de kommende to år investere en halv mia. i onlinesatsningen, som tidligere Føtex-direktør Thor Jørgensen for nylig blev sat i spidsen for.
“Det her er en af vores største investeringer og satsninger til at vokse herhjemme, så der er ingen tvivl om, at det absolut er i toppen af vores prioriteringer,” siger Thor Jørgensen til avisen.
I første omgang skal københavnerne kunne få glæde af den nye satsning, hvis start der endnu ikke er sat en dato på.
På onlinesiden med dagligvarer har Salling Group i øjeblikket det flere år gamle koncept Bilka To Go, der indebærer at kunderne slev henter de pakkede varer ved varehusene, det relativt nye Føtex Køb & Hent, som bygger på samme koncept, samt Fillop, hvor Netto leverer dagligvarer som vaskepulver og toiletpapir.