Øko-private label er blandt de stærkeste mærkevarer
Hvert år tager analysefirmaet AIM Create temperaturen på, hvilke mærkevarer, der er de stærkeste i dansk dagligvarehandel.
Undersøgelsen måler 45 brands styrker indenfor de fire faktorer kvalitetsopfattelse, innovation, smag og evne til at skabe trafik.
Ikke overraskende topper Coca-Cola listen over de stærkeste mærkevarer i dansk dagligvarehandel 2020 foran Arla. Mere overraskende er det, at Løgismose kommer ind på tredjepladsen taget i betragtning af, at ”kun” to ud af tre forbrugere kender mærket.
”Ud over mærker med meget højt kendskab finder vi også premium mærker og private labels. Det gælder blandt andet for Løgismose”, lyder det fra AIM Create.
Ifølge analysefirmaet er det for alle producenter helt afgørende, at man kontinuerligt investerer i mærket og fornyer sig via løbende produkt- og emballageinnovation for også at sikre successen.