Nyt Netto-koncept øger salget og forvirrer kunderne
Nettos nye butikskoncept, kaldet Netto 3.0, har ifølge Nettos direktør Michael Løve fået frugt- og grøntsalget til at vokse med 20 pct. i de 75 butikker, som på nuværende tidspunkt er renoveret.
Det skriver Børsen.
I alt har Netto afsat 1 mia. kr. til at renovere kædens 515 danske butikker, hvilket vil give kæden et mere eksklusivt udtryk. Det betyder også, at hylderne med spotvarer, som traditionelt har været fast inventar i Nettos butikker, er væk, mens frugt- og grøntafdelingen har fået et løft.
Det nye udtryk kan dog også have en bagside, idet kunderne virker til at forbinde løftet i udseende og spotvarernes forsvinden med højere priser generelt, hvilket dog ikke er tilfældet.
- Vores bekymring er, at de nye butikker virker dyrere, for det er ikke tilfældet. Vi har ikke ændret på en eneste pris, men folk fortæller os, at butikkerne virker mere eksklusive i deres udtryk, siger Michael Løve til Børsen.