Ny Salling Group-kæde blev til på rekordtid
-
Reklamebureau har brugt under tre uger sammen med Salling Group på at udvikle discount-brandet, Basalt
Noget overraskende lancerede Salling Group tirsdag aften en helt ny harddiscountkæde Basalt, der helt enkelt skal sælge basisdagligvarer på paller til priser, der ligger 15 pct. under koncernens discountkæde Netto.
Ideen er udsprunget af inflationen, der har sat dagligvarepriserne markant op, og den har da heller ikke været længe undervejs.
Ifølge mediet Markedsføring er brandet Basalt skabt på få uger.
- Hele konceptet er udviklet på under tre uger, med os selv og bureauet på overarbejde weekender og nætter, skriver Martin Hasgaard Olsen, Head of Assortment and Marketing og VP Netto hos Salling Group, i en mail til Markedsføring.
Med bureauet hentyder han til Brandhouse/Subsero, som også er bureau for Netto
- Med udviklingen af det nye brand er vi gået efter at skabe et navn, en fortælling og et visuelt udtryk, som hjælper forbrugerne med at forstå, at Basalt adskiller sig fra de etablerede kæder. Og at man her kan få de basisprodukter man kender fra hverdagen – men til priser man ikke ser hver dag, skriver Felix Binggeli, Client Director på Brandhouse/Subsero, i en mail til Markedsføring.
De første tre Basalt-butik åbner henholdsvis 11. og 12. oktober i Kastrup, Helsingør og Aarhus, mens yderligere syv butikker er på vej.