Nettos netsatsning vinder første pristest
Sallings Groups nye netbutik Fillop tilbyder - modsat andre onlinekonkurrenter - kun nonfood og basisvarer, som ikke skal på køl og frost.
Det gør Fillop til gengæld til yderst konkurrencedygtige priser.
I den første pristest, som Fillop deltager i, har netbutikken de laveste priser på 20 udvalgte varer. Det viser en prisundersøgelse foretaget af B.T.
I alt må forbrugerne slippe 268,70 kr. for de 20 nonfood og basisvarer i Fillop, mens Nemlig.com indtager andenpladsen med en samlet pris på ca. 280 kr.
I den anden ende af prisundersøgelsen finder man Coop.dk Mad, hvor de udvalgte 20 varer koster 323,35 kr. Det er 17 pct. dyrere end hos pristestens vinder Fillop.
- Prisen er en dominerende faktor i Danmark, når danskerne skal vælge indkøbssted- om det er på nettet eller ej - så det har stor betydning. Derudover nyder Fillop i forvejen en klar fordel af, at folk kender Netto og butikkernes varer rigtig godt, siger detailhandelsanalytiker Bruno Christensen til avisen.
Alle priser er indhentet den 23. marts.