Nettos netsatsning vinder første pristest

Salling Group 30. mar 2020 -
This describes the image
Fillop leverer nonfood og basisvarer hjem til døren. Foto: Netto
Skrevet af: Søren Tougaard

Sallings Groups nye netbutik Fillop tilbyder - modsat andre onlinekonkurrenter - kun nonfood og basisvarer, som ikke skal på køl og frost.

Det gør Fillop til gengæld til yderst konkurrencedygtige priser.

I den første pristest, som Fillop deltager i, har netbutikken de laveste priser på 20 udvalgte varer. Det viser en prisundersøgelse foretaget af B.T.

I alt må forbrugerne slippe 268,70 kr. for de 20 nonfood og basisvarer i Fillop, mens Nemlig.com indtager andenpladsen med en samlet pris på ca. 280 kr.

I den anden ende af prisundersøgelsen finder man Coop.dk Mad, hvor de udvalgte 20 varer koster 323,35 kr. Det er 17 pct. dyrere end hos pristestens vinder Fillop.

- Prisen er en dominerende faktor i Danmark, når danskerne skal vælge indkøbssted- om det er på nettet eller ej - så det har stor betydning. Derudover nyder Fillop i forvejen en klar fordel af, at folk kender Netto og butikkernes varer rigtig godt, siger detailhandelsanalytiker Bruno Christensen til avisen.

Alle priser er indhentet den 23. marts.

 

Opdateret 10. nov 2020