Netto tyvstarter med at sænke priserne i Tyskland

Salling Group 24. jun 2020 -
This describes the image
Ingo Panknin overtager ledelsen af Netto i Tyskland Foto: Salling Group

Fra mandag 29. juni bliver priserne på samtlige varer i omkring 340 Netto-butikker i Tyskland sat ned i det, som kæden selv betegner som "alle tiders største prissænkning i Netto".

Ifølge en pressemeddelelse fra den Salling Group-ejede discountkæde bliver der tale om prisfald på over 1800 varer, og dermed kommer Netto den midlertidige sænkning af den tyske moms fra 1. juli lidt i forkøbet.

Momsen på fødevarer i Tyskland bliver sat ned fra 7 til 5 pct. få dage efter, og det vil i sig selv medføre marginalt lavere priser i alle landets dagligvarebutikker.

Netto lover imidlertid mere end det i sit nye udspil, "Konjunkturprogramm bei Netto" - eller frit oversat "Nettos stimulus-pakke".

- Gennem prisreduktionerne vil vi give mere end momssænkningen videre til kunderne, og grundlæggende nedrunde til hele cent-beløb (en eurocent svarer til 7,46 øre, red.). De lavere priser fremgår direkte af hyldeforkanterne og bliver ikke først trukket i kassen som rabat, siger den tyske Netto-direktør Ingo Panknin i pressemeddelelsen.

Netto er i Tyskland en regional kæde, og den tyske forretning har i den senere tid stået noget i skyggen af Netto Polen, der er udset som en af Salling Groups vigtigste vækstdrivere - med sidste uges spektakulære opkøb af Tesco Polska som et meget synligt resultat.

 

Opdateret 10. nov 2020