Netto sætter skillevægge op for enden af kasserne

Salling Group 31. mar 2020 -
This describes the image
Sådan ser de nye skillevægge ud. Foto: Michael Løve/Linkedin
Skrevet af: Søren Tougaard

Alle dagligvarebutikker har sat afstandsmærkater og plexiglas op ved kassen for at beskytte medarbejdere og kunder bedst mulig imod coronasmitte.

Initiativerne har dog ikke kunnet forhindre, at kunderne i mange situationer kommer til at stå under to meter fra hinanden, når de pakker varerne i poser for enden af kassebåndet.

Derfor er Netto nu klar med en ny skillevægs-løsning i pap, som efter en test bliver rullet ud i samtlige Netto-butikker landet over.

”Vi har bøvlet lidt med kassebåndet, hvor kunderne nogle gange kommer til stå lidt for tæt, når de pakker varerne. Vi har dog fundet en løsning i torsdags, testet den henover weekenden, og vi forventer at rulle den ud inden påskehandlen”, lyder det fra Nettos adm. direktør Michael Løve på Linkedin.

Hjælper kassemedarbejderen

Ifølge Michael Løve er det ikke lige til for en kassemedarbejder blot at vente med at scanne varerne ind, indtil kunden foran er færdig med at pakke sine varer.

”Hvis en kunde har købt meget eller blot er lidt langsommere til at pakke, så kan der hurtigt opstå irritation og utålmodighed hos resten af kunderne i køen. Man skal virkelig være en god menneskekender som kassemedarbejder for at håndtere dette dilemma elegant. Skærmene giver under alle omstændigheder noget mere fleksibilitet til kassemedarbejderen til at håndtere disse situationer godt,” lyder vurderingen fra Netto-direktøren.

Opdateret 10. nov 2020