Netto lancerer i dag sin første digitale indkøbsvogn
-
Fremover skal kunder i udvalgte Netto-butikker blot fylde varer i kundevognen. Indkøbet registreres på kundens Netto-app
Salling Groups discountkæde Netto lancerer i dag et nyt teknologisk tiltag: en digital kundevogn, der klarer scanningen af varer for kunden under indkøbsturen.
Vognen forbindes til Netto+-appen på kundens smartphone, og varerne betales med et tryk på appen.
- Vores mål er hver dag at give kunderne endnu bedre indkøbsoplevelser. Og mens nogle gerne vil bruge ekstra tid på at finde de helt rigtige varer, er vores nye løsning et tilbud til dem, som ønsker at komme nemt og hurtigt gennem indkøbene og den efterfølgende betaling. Dermed håber vi på at kunne frigøre mere tid, som kan dedikeres til at give vores kunder en endnu bedre service i butikken, siger direktør i Netto, Braw Bakir.
Foreløbig er der tale om testperiode i samarbejde med den New Zealandske virksomhed Imagr, som laver automatiske checkout-løsninger til supermarkeder. Kommerciel direktør i Imagr er tidligere topchef i Coop Peter Høgsted.
- Vi er glade for vores aftale med Salling Group, som gør det muligt at teste vores nye checkuot-løsning i Netto, hvor vi kan følge, hvordan de danske forbrugere tager imod den nye teknologi som de første i Europa. Både retailere og forbrugere efterspørger innovation og teknologi, som kan tage indkøbsoplevelsen til et nyt niveau, og det er den digitale indkøbsvogn et stærkt bud på, siger William Cromley, CEO i Imagr.
Løsningen bliver implementeret i fem Netto-butikker i perioden 20. maj til 1. juli - den første på Amager.