Netto åbner 30 butikker i Polen næste år
Efter at Netto tidligere har åbnet seks fornyede 3.0-butikker i Danmark og en enkelt testbutik i svenske Örebro, får kædens nye butikskoncept nu premiere i Polen den 22. november.
Testbutikken i Gdansk bliver samtidig startskuddet til, at Netto for alvor starter udrulningen af nye 3.0-butikker på det polske marked, hvor Salling Groups discountkæde i dag driver ca. 370 butikker.
- Vi har 30 nye butikker i pipelinen i Polen næste år, og de får selvfølgelig også alle det nye koncept, fortalte Nettos internationale topchef Michael Løve på Retail Institute Scandinavias årskonference tidligere på måneden.
10 testbutikker i hvert land
Det nye koncept, som internt kaldes for Netto 3.0, bredes næste år ud til 70 danske butikker og samlet 60 Netto-butikker i Tyskland, Sverige og Polen, efter etableringen af de første seks herhjemme har givet positive resultater.
Blandt de særlige elementer i det nye Netto-koncept er en markant større frugt og grønt-afdeling og en kraftig indskrænkning af arealet til spotvarer, som fremover får plads side om side med kategoriens øvrige varer.
På Nettos udenlandske markeder i Polen, Sverige og Tyskland vil kæden dog først teste butikskonceptet af i 10 udvalgte butikker, før kæden lægger sig fast på det endelige koncept, der bliver tilpasset de forskellige markeder.
Michael Løve fortæller, at Netto især har kraftig vækst i Polen og Sverige, hvor kæden ser gode muligheder for at vokse yderligere de kommende år.