Morgenbrød kan nu bestilles og betales via ny app

Salling Group 4. aug 2015 -
This describes the image

Kunder i Føtex i Skejby og Viby J kan nu forudbestille og betale for deres morgenbrød med en ny bager-app, skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

Når brødet er bestilt og betalt kan det hentes i en hurtig-kø for forudbetalte varer.

App’en hedder Order & Pay-app og er lanceret i samarbejde med Danske Bank og den danske softwarevirksomhed Trifork.

- Man bestiller sit morgentilbud i appen og angiver, hvor og hvornår man vil hente varerne. Betalingen foregår via MobilePay, som åbner automatisk. Når man har godkendt beløbet, får man en kvittering, som man blot skal vise, når man henter varerne hos Føtex-bageren, siger Kenneth Nielsen, direktør for e-commerce og digital i Dansk Supermarked.

Gennem de seneste uger er bager-appen blevet testet internt i de to aarhusianske føtex-varehuse i Viby Centeret og i Skejby Centeret. Testen er forløbet uden problemer, og derfor er Kenneth Nielsen glad for, at appen nu slippes løs til kunderne.

Kenneth Nielsen forventer, at app’en skal rulles ud i resten af kædens varehuse.

På længere sigt kan den også bruges af andre virksomheder.

- Vi tror, at mange virksomheder kan drage fordel af en Order & Pay-app som denne. Bare tænk på butikker, hvor kunderne kommer igen og igen, og hvor de ofte køber de samme varer. Det kunne f.eks. være fastfood- og takeaway-restauranter, kaffebarer, bagere – ja, måske endda apoteker. Hvem ville ikke ønske, at man bare kunne gå ind i en forretning, vise et nummer, få sine varer og gå igen? Ingen kø, ingen ventetid med betaling. Vi er sikre på, at denne løsning vil vinde frem mange steder, siger direktør Peter Rørsgaard fra Trifork.

Den nye Order & Pay app kan hentes i App Store og GooglePlay, hvor den findes under navnet ”Føtex Bager”.

Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk

Foto: Toke Hage/Dansk Supermarked

Opdateret 10. nov 2020