Løgismose og Netto fortsætter tæt parløb

Salling Group 17. sep 2019 -
This describes the image
Løgismose og adm. direktør Jesper Uggerhøj (tv) arbejder i dag tæt sammen med Netto om produktudvikling.   Foto: Netto
Skrevet af: Søren Tougaard

Det var nok de færreste, der havde forestillet sig et tæt strategisk samarbejde mellem den fynske kvalitetsproducent Løgismose og discountkæden Netto, da det så dagens lys for 10 år siden.

Ikke desto mindre er samarbejdet blevet en stor succes for begge parter. Løgismoses produkter er i dag blevet et særligt kendetegn i Netto, og i dag er Løgismose-produkter som skyr, frilandskylling og frisk pesto blevet store sællerter i discountkæden.

Nu oplyser parterne, at samarbejdet forlænges i foreløbigt fem år, og at endnu flere convenience-fødevarer af høj kvalitet er på vej ind i discountkædens butikker.

- For mange af vores kunder er Netto den foretrukne hverdagsdestination. Samspillet med Løgimose er for ikke kun en måde at styrke kvaliteten fra mandag til torsdag. Vi vil også gøre endnu mere ud af weekenderne, højtiderne og de særlige stunder. Det skal vores nye aftale understøtte. Der er sat en indledende tidshorisont på fem år, men håbet er, at parløbet kommer til at vare langt ind i fremtiden, siger Netto-direktør Michael Løve i en pressemeddelelse.

- De kommende generationer har større og andre behov end blot at handle gode råvarer, de selv skal tilberede derhjemme. De vil have oplevelser, fortællinger og mad, der kan og vil mere end bare at blive varmet op, siger adm. direktør for Løgismose Meyers, Jesper Uggerhøj.

Tilgængelig for flere

Med Løgismoses produkter på hylderne har Netto kunnet tiltrække og fastholde et nyt kundesegment.

Samtidig er kvalitetsprodukterne gjort tilgængelig for en langt større kundeskare.

- Det grundlæggende DNA indenfor et discountsupermarked som Netto er demokratisering. Altså det at gør noget bedre tilgængeligt for flere. Løgismose har været en meget vigtig partner for os i den sammenhæng ved at være i stand til at tage kvalitetsprodukter, der ellers var forbeholdt specialbutikker og Michelin-restauranter og gøre dem tilgængelige i Netto til en stærk pris, siger Michael Løve.

 

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?