Kædedirektør sætter Føtex på pause - fuld fokus på online

Salling Group 29. apr 2020 -
This describes the image
Foto: Salling Group
Skrevet af: Søren Tougaard

Salling Groups online-ambitioner er skyhøje. I 2025 skal koncernens onlinesalg af dagligvarer nå 3,5 mia. kr., erklærer topchef Per Bank overfor Dansk Handelsblad.

Læs også: Salling Group vil hente 3,5 mia. på dagligvarer online i 2025

Under coronakrisen har Bilka To Go femdoblet salget, og om kort tid søsætter søsterkæden Føtex et tilsvarende click og collect-koncept.

Siden maj sidste år har Føtex-kædedirektør Thor Jørgensen også haft ansvaret for Salling Groups ecommerce og digitale udvikling.

Men nu sætter han midlertidig Føtex-ansvaret på pause og vil frem til 1. juli i år udelukkende arbejde med at udvikle Salling Groups onlineforretning.

Det oplyser koncernen i forbindelse med præsentationen af dagens årsregnskab.

- Thor Jørgensen kan dedikere sin tid 100 pct. til online-initiativer og aktiviteterne i de kommende måneder. Men det er kun midlertidigt, oplyser pressechef i Salling Group, Kasper Reggelsen.

Thor Jørgensen har været kædedirektør for Føtex siden starten af 2016.

Opdateret 10. nov 2020