Kædedirektør sætter Føtex på pause - fuld fokus på online
Salling Groups online-ambitioner er skyhøje. I 2025 skal koncernens onlinesalg af dagligvarer nå 3,5 mia. kr., erklærer topchef Per Bank overfor Dansk Handelsblad.
Læs også: Salling Group vil hente 3,5 mia. på dagligvarer online i 2025
Under coronakrisen har Bilka To Go femdoblet salget, og om kort tid søsætter søsterkæden Føtex et tilsvarende click og collect-koncept.
Siden maj sidste år har Føtex-kædedirektør Thor Jørgensen også haft ansvaret for Salling Groups ecommerce og digitale udvikling.
Men nu sætter han midlertidig Føtex-ansvaret på pause og vil frem til 1. juli i år udelukkende arbejde med at udvikle Salling Groups onlineforretning.
Det oplyser koncernen i forbindelse med præsentationen af dagens årsregnskab.
- Thor Jørgensen kan dedikere sin tid 100 pct. til online-initiativer og aktiviteterne i de kommende måneder. Men det er kun midlertidigt, oplyser pressechef i Salling Group, Kasper Reggelsen.
Thor Jørgensen har været kædedirektør for Føtex siden starten af 2016.